Van werkgever naar tijdgever

“It ain’t what you do, it’s the way that you do it”

Dat is ons motto. Niet wat je doet is belangrijk, maar de manier waarop.
We willen de dingen goed doen.
We willen elke dag een betrouwbare partner zijn voor onze klanten en een goede werkgever voor onze medewerkers. Maar om de dingen écht goed te doen is er meer nodig.
We willen als ondernemers onze volle verantwoordelijkheid nemen in de maatschappij.
We willen ons steentje bijdragen voor een betere wereld.

TIME IS MONEY

Tijd is geld waard, dat is waar. Daarom zijn we sinds vorig jaar tijdgever met ons project Absolem 4 Society. Hoe doe je zoiets?

Elke medewerker krijgt de kans om aan de slag te gaan bij een non-profitorganisatie. Zo versterkte een van onze consultants de technische dienst van het dienstverleningscentrum ‘t Zwart Goor. Time4Society – een Mechelse organisatie die maatschappelijk verantwoord ondernemen faciliteert – zoekt dé meest passende non-profit organisatie. Hoe vinden ze telkens deze perfect match? Aan de hand van een diepgaande talent scan. Deze talent scan wijst uit welke verborgen talenten iemand bezit.

Met dit project dragen we als bedrijf samen met onze medewerkers ons steentje bij aan de maatschappij én ze krijgen een betekenisvolle out-of-the-box leerervaring. Tijdens het project ontdek je immers je unieke talenten en vaardigheden en krijg je de kans ze verder te ontwikkelen. Een echte win-win situatie.

In 2016 gaven we 432 uur aan de samenleving, dit staat voor Absolem ongeveer gelijk aan zo’n 25 000 euro. De resultaten van 2017 publiceren we binnenkort.

Benieuwd waar onze medewerkers hun steentje al hebben bijgedragen? En wat ze er van vonden? Houd onze blog en social media in de gaten.

Ik vind het zeer uniek en mooi dat Absolem dit doet. Uniek in die zin dat ze even goed een projectleider op een training leiderschap zouden kunnen sturen. Maar dit is veel specialer. Dit kan je niet leren in een training, dit is leren door het te doen. En mooi omdat je, terwijl je aan het bijleren bent, bijdraagt aan het goede doel. – Tim​

geplaatst in: peopleplanetpurpose driven

Co-creatie

Door goed naar je te luisteren, ontdekken we samen het probleem en zien we de opportuniteiten ontstaan.

Deze aanpak geeft goesting: aan jou, maar ook aan ons. want wat je graag doet, doe je goed. Zo kunnen we de juiste mensen, expertise en technologie met elkaar verbinden. In welke vorm? Dat bepaal je zelf.

Impact hebben hoe we met mensen samenwerken en hoe we technologie integreren in onze oplossingen.

Onze missie als mensgericht en waardegedreven ingenieursbedrijf.

Mensen verbinden met technologie maar ook met elkaar, is wat we graag doen.

Alles vanuit het hart, voluit en met trots. Want dàt is de kracht van Absolem en onze betrouwbare ondersteuning, die leidt tot de juiste oplossingen.

Start de samenwerking